Boekreview | Hey baby, Dit of dat?

Hey baby, Dit of dat review

Je kindje voorlezen uit kinderboeken is niet alleen super goed voor zijn of haar ontwikkeling, maar ook nog eens super gezellig. Het wordt nog gezelliger met het interactieve voorleesboek Hey baby, Dit of dat? Waarbij kinderen mogen kiezen wat ze graag willen. Ik vertel je er graag meer over in deze Hey baby, Dit of dat?

Hey baby, Dit of dat?

Het boek bestaat uit 20 pagina’s, waarbij er op elke pagina een keuze wordt voorgelegd. Zo kun jij je kindje leren kiezen en over de keuze het gesprek met je kind aangaan. Het boek bevat geen doorlopende verhaallijn. Zo mag je kindje bijvoorbeeld kiezen of het geknuffeld of gekieteld wil worden.  Veel keuzes bevatten liefdevolle handelingen, om ze band met je kindje te versterken.

Hey baby, Dit of dat review

Tekst en beeld

De teksten zijn kort en bondig en rijmen. Dit maakt het voorlezen van de keuzes prettig om naar te luisteren. De illustraties vind ik zelf prachtig in het zwart en wit. Alhoewel ik me wel afvraag of het boekje voor de doelgroep niet beter wat meer kleur zou kunnen bevatten. De keuzes die worden beschreven, worden ook met illustraties uitgebeeld. Zo is het voor je kindje erg duidelijk waaruit hij of zijn kan kiezen. Als karakters om dit uit te beelden wordt er gebruik gemaakt van voornamelijk aapjes en vogels.

Hey baby, Dit of dat review

Mijn mening

Hey baby, Dit of dat is een schattig voorleesboekje – maar wel een eentje waarbij je rekening moet houden dat je zelf ook het e.a. moet uitvoeren. Persoonlijk vind ik het boekje leuker voor peuters en kleuters. Dit omdat zij beter kunnen aangeven wat zij nou precies willen.  Zo kun je lekker actief met ze aan de slag gaan. Als je het mij vraagt alleen geen geschikt boekje om te lezen net voor het slapen gaan. Doe dit liever in de middag, zodat wanneer er wordt gekozen voor kietelen je niet je kind weer helemaal wakker maakt. Daarnaast kun je mooi het gesprek aangaan met je kind dat jij ook een mening hebt en dat je ook samen kunt kiezen.

Hey baby, Dit of dat review

Meer informatie

Auteur: Laura van Bouchout