Wij gingen op babymoon naar Alanya

babymoon alanya

Een baby zet je leven op zijn kop. Dat is iets dat mijn partner en ik al te goed beseffen. Alles zal straks anders zijn. Zo ook onze vakanties. Rustig een boekje lezen op het strand kan nog wel, als je het maar niet langer doet dan max. 5 minuten. Om die reden besloten wij nog even lekker met z’n tweeën op vakantie te gaan naar Alanya. Hoe we het er hebben gehad en wat een babymoon nou precies inhoud? Ik vertel het je in dit artikel!

Babymoon

De term is overgewaaid uit de VS. en eigenlijk een hippe benaming voor: ‘nog een laatste maal op vakantie zonder je baby’. Je vakanties zullen Na de zwangerschap nog steeds leuk zijn, maar een babymoon is voorlopig de laatste kans om nog even met z’n tweetjes echt van een te genieten.

Last-minute

Omdat wij door mijn medische zwangerschap niet echt vooruit durfde te boeken, kozen we voor een last-minute vakantie naar een vijf sterren hotel. Ik hoorde van meer vrouwen, dat dit wel gebruikelijk is als je zwanger bent, omdat je natuurlijk niet zo goed weet hoe je je over een paar maanden voelt.

Hierdoor waren we bijna vergeten om een Turks visum voor mij te regelen! Maar gelukkig kon ik last minute online een visum aanvragen. Je kunt er zelfs voor kiezen om een speciaal aan te vragen. Deze zijn vaak wel wat duurder, dus als je het op tijd kunt doen. Zou hier mijn voorkeur liggen.

En daar stonden we dan op Schiphol met onze tickets, paspoort en spoed visum in de hand. Te wachten op onze vlucht naar Antalya.

Long Beach Resort Hotel

Eenmaal aangekomen in Antalya, moesten we nog zo’n 1,5 uur met de bus richting Alanya, om bij het Long Beach Resort hotel te komen.

Het resort ligt vlakbij de plaatsen Incekum en Konalki. Deze liggen respectievelijk op 3 en 5 kilometer afstand van het resort. Hier kun je diverse bars, restaurants en winkels vinden. Het centrum van Alanya ligt op 20 kilometer van het resort.

Eenmaal aangekomen checkte we in. Het ontbijt stond al voor ons klaar! We namen plaats op het terras en genoten van de rust en weelde.

Als je het mij vraagt is dit de ideale plek om je babymoon te houden. De omgeving doet me denken aan een tropisch eiland. In en om het hotel vind je palmbomen en er zijn maar liefst 10 bars! Waar ze overigens ook alcoholvrije cocktails serveren. En ze zijn nog lekker ook!

Over de hele dag zijn er op verschillende tijden en plekken buffetten te vinden waar je tegoed kunt doen aan vers fruit, turkse toetjes, lunch of Brunch.

En in de avond kun je ervoor kiezen om te dineren in één van de restaurants: Je kunt kiezen uit Turks, Italiaans, Aziatisch, Mexicaans of het visrestaurant.

Ben je net als ik iemand die van water houdt? Dan kun je je lol op, want dit resort heeft maar liefst 5 zwembaden. Waar er ligbedden en parasols voor je klaar staan.

En ben je meer een strandtype? No worries! Middels een tunnel loop je vanaf het hotel naar het strand. Het strand bestaat uit fijn zand. Je zal hier weinig tot geen stenen tegenkomen waardoor het uitermate geschikt is om te volleyballen, tennissen of kunt genieten van één van de andere activiteiten.

Er is een pier aangelegd over de zee met een bar waar je, omringd door de prachtige marineblauwe zee, kunt genieten van een drankje of snack. Je komt dan uit bij het aquapark met glijbanen.

’s Avonds gaat de discotheek open waar jong en oud kunnen dansen op hippe muziek. Hier hebben wij zelf door mijn energie gebrek wat minder gebruik van gemaakt. Jammer, maar helaas waar.

Tijdens onze babymoon hechtte we door mijn zwangerschap meer waarde aan een goed bed en gezonde voeding. Een uitstekende reden dus om dit jaar voor iets meer luxe te kiezen. En dat hebben we zeker gevonden in het Long Beach Resort Hotel. Onze dagen zijn voorbij gevlogen. En voor we het wisten moesten we alweer richting huis!

Ben jij toen je zwanger was ook op babymoon geweest?

36 Reacties

1. mei 27, 2019 / 10:36 am

Wat heerlijk zeg en wat een fijne plek hadden jullie uitgekozen. Fijn dat jullie er zo nog even tussenuit zijn geweest. Toen ik zwanger was zijn we heel veel op vakantie geweest haha, geen babymoon, maar gewoon op reis. Naar Australië was wel een hele zit, met zo een buik, maar was eigenlijk prima te doen. Bij de jongste ging ik met 35 weken nog kamperen in de tent in Zwitserland, dit was ook een hele uitdaging, vooral om in en ut die tent te komen ;) Maar prima te doen.

mei 28, 2019 / 8:12 am

Jeetje met 35 weken? Ik vind het knap en doe het je zeker niet na. Ik heb genoten van het bubbelbad en de massages. Voor mij geen tent hoor op babymoon!

2. mei 27, 2019 / 11:19 am

Oh wat heerlijk dat je dit nog even hebt gedaan! Groot gelijk en zeker als je je goed voelt met je dat absoluut doen. Helaas had ik lichamelijk gezien zware zwangerschappen waardoor vliegen of ver weg met de auto er voor mij niet inzat.

mei 28, 2019 / 8:10 am

Dat is jammer zeg Liset. Je kunt natuurlijk ook dicht bij huis blijven, zolang je maar dicht bij huis blijft dan toch :)

3. Jessica - Foodie Feest
    mei 27, 2019 / 12:04 pm

Prachtig resort zeg! Dat is zeker genieten. :) Ik ga deze zomer naar Side, ik heb er al heel veel zin in :D

4. LifestylebyLinda
    mei 27, 2019 / 12:32 pm

Oh wow, het resort is echt een plaatje zeg! En wat heerlijk ook dat jullie er samen even heerlijk tussenuit zijn gegaan. Ik ben vorige maand ook voor het eerst naar Turkije geweest, gewoon een dagje via Kos. Heerlijk vond ik het en heb ook hele mooie handgemaakte schalen kunnen kopen. Ze zijn zo mooi en uniek!

mei 28, 2019 / 8:10 am

Heerlijk hoor Linda! Ik zag inderdaad je post over Kos. Wat mooi leek het me daar. Ja wij hebben het andersom wel eens gedaan een dagje oversteken naar Kos. Haha grappig hé! Geniet van je mooie schalen!

5. Mandy
    mei 27, 2019 / 12:44 pm

Genieten dat je dit gedaan hebt! Even goed van elkaar en de rust genieten. Ik wist eigenlijk niet eens dat deze term bestond. Maar zie hier wel heel veel voordelen in, dus mocht ik ooit zwanger raken, ga ik hier zeker aan denken! Haha

6. feliceveenman
    mei 27, 2019 / 1:26 pm

mijn babymoon was in Zierkzee! ( scheelde wel veel gedoe…)

mei 28, 2019 / 8:09 am

Dat kan ik me helemaal voorstellen. Tegenwoordig moet je ook van die documenten hebben, waarop staat hoe ver je bent etc. En daar kunnen ze in het buitenland als alles in het nederlands geschreven is, best moeilijk over doen… Wat gek? Ik snap het niet! hahaha!

7. Francina van den Berg
    mei 27, 2019 / 1:48 pm

Wat fijn om op deze manier van de laatste ‘lootjes’ te genieten! Ziet er goed uit het hotel ;-)

8. mei 27, 2019 / 2:03 pm

Aaaaah ik zag dit hotel al via je Instagram voorbij komen en ik vroeg me al af welk hotel het was. Het ziet er allemaal meer dan perfect uit. Heel leuk ook dat jullie dit lekker met z’n tweetjes hebben gedaan, als Babymoon zijnde. Ben je meteen gaan volgen trouwens, volgde je blog helemaal niet terwijl ik je al heel lang op Instagram volg!

mei 28, 2019 / 8:07 am

Bedankt lieve simone voor je reactie. Super leuk dat je me bent gaan volgen. Ik ga ook eens snuffelen op jouw website, want ik lees er veel te weinig op!

9. mei 27, 2019 / 6:02 pm

Heerlijk zeg. Persoonlijk hou ik niet zo van die naampjes die overal aan worden geplakt. Maar je hebt zeker gelijk. Nog even lekker op vakantie, want hierna veranderd er zeker veel, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds lekker op vakantie kan gaan!

mei 28, 2019 / 8:05 am

haha me neather, maar dit kwam mij wel goed uit om mijn man te overtuigen toch nog even te gaan. Ik hoor het me nog zeggen… Schat, ze noemen dat een babymoon iedereen doet dat. Kom we gaan nog een weekje weg!

10. mei 27, 2019 / 6:49 pm

Ha heerlijk zeg. Ik had nooit van die term gehoord en ben ook niet op babymoon geweest. Niet eens op honeymoon verd**** ;) Wel in diezelfde omgeving op vakantie geweest met de kids, wat was dat genieten – een heerlijke regio inderdaad.

mei 28, 2019 / 8:03 am

owjee, dan moet je dat snel een keer inhalen hoor meis! Ja het is een heerlijke omgeving!

11. mei 27, 2019 / 7:55 pm

Yep, met vier maanden (toen ik vier maanden zwanger was) zijn we naar Güzelcamli geweest (vlak bij Kusadusi). Een klein dorpje en een heel gezellig pension waar je met zijn allen (alle gasten dus) aan grote, lange gedekte tafels eet. Waanzinnig fijn pension en heerlijk plekje. Was overigens niet echt een babymoon, maar gewoon gezellig met elkaar (en mijn schoonouders) een weekje weg. Genieten van het zonnetje.

mei 28, 2019 / 8:04 am

Klinkt heerlijk Rory! Meestal doen wij ook zoiets, maar omdat ik me niet zo lekker voelde, wilde we lekker met z’n tweetjes niksen. Gewoon, omdat het nog kon!

12. mei 27, 2019 / 9:17 pm

Wat een leuk idee om dit te doen! Heerlijke bestemming, lijkt mij! Zonnetje, lekker eten en genieten. Fijn!

13. Amina - Imfeelinggood.nl
    mei 28, 2019 / 12:25 am

Wat een prachtig resort zeg! Heerlijk om er nog even met z’n tweetjes op uit te zijn geweest. Mooie foto’s maak je 😍

14. mei 28, 2019 / 12:37 am

Wat mooi luxe resort. Zou zelf niet zo snel doen denk ik. Bang om daar te bevallen

mei 28, 2019 / 8:00 am

begrijpelijk hoor. Daarom kozen wij ook voor turkije. Mijn man spreekt de taal en weet de weg. Ik zou niet zo snel naar een ander ver land gaan, waar je het risico loopt. Of je zou wat eerder in je zwangerschap moeten gaan…

15. mei 28, 2019 / 9:10 am

Wat een prachtige locatie en plek om te genieten van dit moment :D Veel geluk!

16. mei 28, 2019 / 9:48 am

Wat grappig, ik had nog nooit van die term gehoord. Maar kan mij wel helemaal voorstellen dat je nog even samen lekker wilt genieten van de rust en van elkaar. En ook niet geheel onbelangrijk wanneer je zwanger bent, is denk ik het eten en de slaapverblijf. Waren jullie hier al eens eerder geweest dat je wist dat het zo goed was? Het ziet er in ieder geval, ook voor als je niet zwanger bent erg aangenaam uit haha.

17. mei 28, 2019 / 12:56 pm

Heerlijk zo’n Babymoon. Die rust samen is echt belangrijk voor de drukke periode die eraan gaat komen. Succes met de laatste loodjes!

18. mei 28, 2019 / 2:52 pm

Ik had nog nooit van het woord babymoon gehoord, maar ik snap het wel gelijk! Ziet er heerlijk ontspannen uit.

19. mei 28, 2019 / 8:54 pm

Babymoon! Wat een heerlijk woord. En wat een goed idee. Ik stond er helemaal niet bij stil wat er allemaal zou gaan veranderen met de komst van een baby. Gelukkig zijn we, toen mijn verlof begon, met 36 weken nog op wintersport gegaan. Niet zoveel geskied. Maar toch een soort Babymoon…

20. mei 28, 2019 / 10:39 pm

wat prachtig! Ik ben niet op babymoon geweest: toen ik zwanger was had ik daar ook nog nooit van gehoord. Ik stond een week voor mijn bevalling nog op een ladder te schilderen en wij zijn vlak voor de bevalling pas verhuisd.

21. mei 31, 2019 / 9:35 am

Wat heerlijk om nog even lekker met z’n tweetjes weg te gaan. Uit ervaring kan ik vertellen dat volgende vakanties heel anders zullen zijn. Ook heerlijk hoor, maar wel anders :)

22. juni 3, 2019 / 10:05 am

Leuk om te zien dat jullie op babymoon zijn geweest! Wij hebben nog getwijfeld, maar met mijn lage energie level zou het zonde zijn om ergens heen te gaan. Wel wil ik nog wat fijne dagjes weg gaan samen voordat de kleine zich aandient.

23. juni 9, 2019 / 9:21 pm

Wat mooi om nog snel samen zo een reisje te maken!
    Inderdaad er zal veel gaan veranderen… :-)) Zei de mama van een groot gezin hihi!
    Zo ga je inderdaad de luxe en het comfort waarderen ;-)