Huwelijksreis Turkije

Ja en daar gingen we dan.. na een prachtige bruiloft op Huwelijksreis naar Turkije. Helaas kon ik niet eerder een verslag maken van deze mooie chill vakantie. Lekker weer, heerlijk eten, relaxte mensen, mooi uitzicht en mijn mannetje! Best Feeling ever…

In het vliegtuig wat een mooi gezicht als je tegen de ochtend gaat vliegen.
Uitzicht vanuit het vliegtuig naar onze huwelijks bestemming

We waren er vrij snel in 3,5 uur stonden we op antalya airport en werden we opgehaald door een bus van Arkefly die ons naar het hotel bracht. Ons hotel heet Royal Holiday Palce hotel en was vlakbij het vliegveld gelegen. Het gebied waar het hotel gesitueerd is noemen ze lara beach. Een lange strook met alleen maar all-inclusive en ultra-inclusive hotels.

receptie

Eenmaal aangekomen bij ons hotel konden we gelijk inchecken bij de balie. Het ziet echt prachtig uit met overal gouden ornamenten en onze koffers werden al gelijk naar onze kamer gebracht. Nee dat hoefde we niet zelf te doen dus! Omdat onze kamer nog niet helemaal klaar was mochten we even plaats nemen in de lobby. Het is zo groot en huiselijk ingericht dat je er voor je gevoel bijna verdwaald in kan raken.
Hotel lobby

Dit zie je als je naar boven kijkt vanuit de lobby. Een prachtige kandelaar. Zo lijkt hij niet erg groot maar hij was echt gigantisch!

Verdiepingen van het hotel gezien vanaf de lobby

Toen onze kamer eenmaal klaar was gingen we met de liften opzoeken naar onze kamer. Omdat het hotel zo groot is heeft het aan beide kanten van de hal 3 liften. Dus niet alleen rechts (hieronder afgebeeld) maar ook links.

liften hotel

We waren zelfs nog op tijd om lekker te kunnen brunchen. Het eten in het restaurant was erg goed verzorgd er was volop keus.

Ontbijt

We gingen lekker buiten zitten op het terras en dit werd de komende dagen ook één van onze vaste stekjes in het hotel.

Hierna zijn we ons lekker gaan omkleden om aan het zwembad te gaan liggen.
De eerste dagen hebben we veel aan het zwembad gelegen en gerelaxt.

Zwembad vanaf het hotel gezien

Ook was er een strand, maar omdat wij niet zo van zand houden zijn we hier maar 1 keer geweest.

Stand achter het hotel

Zo nu en dan las ik een boekje… anders wordt het allemaal wel erg saai. Mijn man had daar helemaal geen last van en vermaakte zich prima zo aan het zwembad.

Chillin'

Dit was ons uitzicht heel vervelend
Een verdwaalde voet…

Lekker aan het zwembad liggenEn als je tussendoor trek had kon je een van de verschillende snacks nuttigen zoals wafels of pizza, maar wij kozen meestal voor fruit. Jammiej!

Vers Fruit-Watermeloen

Antalya

Het was vanaf het hotel erg gemakkelijk om de bus te pakken richting antalya de hoofdstad van Turkije.Er gingen ook pendelbussen vanuit het hotel maar deze kosten €5,- pp. De bus was maar 2 dinar per persoon.Met beiden bussen deed je een kleine 3 kwartier over richting antalya.

Hieronder zie je de Time Tower van Antalya een hele oude toren die nog behoort tot het oude stads centrum. Antalya is namelijk opgedeeld in de nieuwe stad en de oude stad, waar ook de haven onder valt. Deze foto is genomen uit een Döner zaak waar we traditionele döner hebben gegeten. Hier in Nederland is het toch allemaal een beetje nep :(

Clock Tower-Antalya oude stadscentrumVervolgens zijn we het straatje, op de onderstaande foto zichtbaar, naar beneden gelopen. Er zitten veel souveniers winkels maar ook antiek winkels. Er wordt veel traditioneel handwerk verkocht in de oude stad. Onzettend mooi om te zien!

Oude stadcentrum AntalyaHalverwege onze wandeling zijn we even gestopt om een foto van de haven van bovenaf te kunnen nemen.
Haven Antalya zeezicht
Als je het stadje helemaal uitloopt kom je bij de oude haven van Antalya uit. Er liggen hier veel cruise schepen aangemeerd. Er staan veel mannen aan de kade om tickets te verkopen zodat je met deze cruise schepen mee kunt varen. Wij hebben dit niet gedaan omdat de bedragen best hoog waren en de tijdsduur maar één uur was.

Cruiseschips haven AntalyaGelukkig waren er nog genoeg authentieke dingen te zien. Zoals mooie oude boten… Wat een prachtig gezicht. In het echt ziet het er allemaal veel mooier uit als op de foto, jammer dat je het nooit zo kunt vastleggen…
Haven Antalya met bootjesWe hebben even op de Afsluitdijk gestaan.

Mannetje & Me Huwelijksreis
en gekeken naar de kleur van water. Het schitterde zo prachtig.
Mooi gezichtDe Afsluitdijk is verbonden door twee super hoge trappen met twee restaurants die weer wat hoger in de bergen liggen. Hieronder zie je het restaurant vanaf de afsluitdijk. Als je het restaurant helemaal doorloopt en weer de trap naar beneden gaat kom je op een soort van Zonnebadplaats.

Restaurant aan de haven van Antalya met ligplaatsen
Omdat het geheel er nu al zo mooi uitzag wilden we wel eens zien hoe het uitzicht vandaar zou zijn en zijn we deze trappen helemaal opgelopen. We zijn tussendoor even gestopt om te genieten van het uitzicht.Haven Antalya
Op deze foto kan je goed de Afsluitdijk en de trappen zien de we omhoog moesten lopen.

Antalya Harbor view
Eenmaal bij het restaurant aangekomen hadden we geen spijt van onze klimtocht. Het restaurant was prachtig, erg ouderwets met mooie bloemen bij de ingang.

Restaurant by de haven-Mooie bloemen

Vanuit het restaurant keek je over de zee uit. De heerlijke zee wind blaast door je haren en het voelt gelijk een stuk koeler hier dan in de rest van Antalya.

We zoeken verkoeling bij de Haven van Antalaya
Daar zaten we dan… we hebben hier uren gezeten en ons even in de hemel op aarde gewaand. Stel je voor dat je hier elke dag zou kunnen zitten zei ik tegen mijn man. Ja zei mijn man, dan verliest het natuurlijk zijn waarde… Dan kijk je er echt niet meer op dezelfde manier naar als nu. En daar heeft hij natuurlijk ook wel een beetje gelijk in!

We zijn de hele dag onderweg geweest. Natuurlijk zijn we ook langs de bekende bazaar van Antalya geweest. We hebben bijna niks gekocht omdat alle prijzen erg hoog lagen, al wilde we in lira betalen.

Antalya BazaarIn de avond gingen we vaak chillen rond het Amfi theater. Hier werd elke avond rond half 10 een voorstelling gehouden.

Amfi theaterEen foto van een van de voorstellingen s’avondsVoorstelling in het Amfi theater

Vrijdag Markt Antalya

Op de route van Lara Beach naar Antalya wordt elke vrijdag een grote markt gehouden. Dit is niet een markt zoals in Nederland.. Nee er staan wel meer dan honderden kraampjes.

Vrijdag markt Antalya 2
Je vind er van alles van kleding tot schoenen en tassen, kruiden maar ook groenten zijn er te verkrijgen.
Vrijdag markt Antalya kruidenier

Vrijdag markt Antalya lekkere dadels

DÜDEN WATERVALLEN

Deze prachtige watervallen vormde een geweldige plek om af te koelen tijdens de warme dagen! De watervallen zijn te vinden op 14 kilometer ten noordoosten van Antalya. Met de bus vanuit ons hotel deden we hier zo’n 1,5 tot 2 uur over.
Düden watervallen close-up
De watervallen stromen zo’n 20 meter naar beneden in een canyon en liggen midden in een park met vele groene planten en bomen. De natuur leent zich uitstekend voor het maken van een ontspannende wandeling.

Rondom is een pad aangelegd dat naar een grot leidt. Het pad kun je hieronder goed op de foto zien.

Eén van de Düden watervallenBij de watervallen is een picknick-plek ingericht waar je heerlijk bij kunt komen.
Wij bij de Düden watervallen

We hebben hier ook een lekker ijsje gegeten. Ik heb nog nooit ergens zo lekker ijs geproefd…

Dondurma (ijs) eten bij de Düden watervallen

Voor je het weet zit die mooie huwelijksreis er alweer op en moet je terug naar Nederland! We konden wel huilen… Maar hopelijk komen we snel terug in Turkije, de volgende keer om de familie van mijn man in Konya te bezoeken. Güle Güle Canim Turkiyem.