Weekly Snaps #33-2020

Weekly-snaps-33-2020-foto

Afgelopen week gingen Ab en ik een dag en nacht weg zonder Zayn naar Scheveningen, we struinden over de pier, rende voor de parkeermeter en de rest van de week genoten we van onze wel verdiende vakantie. Zo ontbeten we bij Mado, nam ik Zayn en Nani mee naar de kinderboerderij, gingen we op visite bij familie en testte ik de Kärcher ramenreiniger die ik kreeg uit. Kijk je mee naar weer een nieuwe weekly snaps?

Vanochtend besloten we toch last-minute nog een nachtje weg te gaan samen. We hadden een check van onze vrienden gekregen van weekendjeweg.nl. En kwamen zo op het Van der Valk hotel in Wassenaar uit. We dachten lekker dicht bij Scheveningen om even te genieten van het mooie weer en het zand even tussen onze tenen voelen. We pakten onze tassen in en brachten Zayn weg naar mijn schoonouders.

We boekten dus echt last-minute, maar dit was zowel voor de site als voor het hotel geen probleem. Echt super fijn. Om half 1 geboekt en om 4 uur konden we al in de kamer. Op weg naar het hotel verkende we even wat de afstand was naar het strand. Eigenlijk niet zo ver, maar een kwartiertje rijden. We parkeerde in de strook langs het strand, maar liepen erg ver over de hele boulevard om een leuk plekje te vinden om lekker te lunchen of wat te drinken.

Het was erg warm ik denk wel zo’n 34-35 graden. Pfieuw, wandelen voelde bijna als topsport in de brandende zon. Eenmaal bij de pier aanbeland streken we neer bij het vistentje op de hoek en Ab bestelde voor ons beiden een lekker schotel. Ik kreeg er eentje met mosselen en Ab nam er één met kibbeling.

Erna liepen we een stukje terug en streken we neer bij een strandtent om lekker wat te gaan drinken en te launchen. Tot vijf minuten later het alarm van de parkeermeter afging, die vervolgens niet meer afgezet kon worden… Wij al snel wandelend terug over de pier. Maar we deden hier toch nog zo’n halfuur over. Gelukkig hadden we geen boete, maar van al dat wandelen waren we wel kapot.

We reden langs de starbucks en checkte in bij het hotel. En wat is het Van der Valk hotel in Wassenaar chique. Onze kamer zag er precies uit zoals op de foto. Schoon, netjes en het rook heerlijk. En het beste van alles er was ook een airco. We ploffen op bed om even bij te komen en gingen daarna wat eten bij Cadde de Marina, vlakbij het strand van Scheveningen. Ze serveren hier heerlijke Turkse gerechten!

Ik ging voor een adana en Ab voor een Tavuk Sis. Het eten smaakte heerlijk, maar als je het mij vraagt mocht wel wat meer zijn. We genoten van de avond en het uitzicht over de haven. Praatte wat bij en dronken een aantal drankjes voor we weer terug gingen naar het hotel.

We gingen bij tijds slapen, want we wilde de volgende ochtend/middag nog even de stad van den-haag verkennen.

Zo gezegd zo gedaan. We genoten eerst van een heerlijke kop koffie in het hotel zelf. Nespresso baby!

Daarna gingen we op stap naar de Passage een winkelcentrum in het hart van Den-haag. We wilden hier graag ontbijten bij de Smoothiebar, maar mochten hier niet plaats nemen i.v.m. corona. Begrijpelijk, maar om nou al lopend ons ontbijt op te eten, dat leek ons niet zo’n goed idee. Zodoende wat we uitkwamen bij Bagels en Beans. Ik genoot van een bagel met zalm en roomkaas en Ab van een ontbijt mok met havermout en banaan. Jeetje wat zaten we vol en nu moesten we nog een tijdje rond wandelen.

Ik shopte voor de eerste keer bij T-KMax, wat een keus trouwens! We gingen langs de Toko en langs China Town. Je kan je prima vermaken zo een dagje in de stad. Rond een uur of half 4 gingen we weer richting Utrecht. Zayn werd onrustig en had ons erg gemist natuurlijk.

Na Zayn opgehaald te hebben vroegen we mijn schoonouders en schoonzusjes op thee. En ze kwamen. Super gezellig, want dit zou een van de laatste keren zijn voor twee van ze. We zullen ze niet echt meer zien voor ze gaan trouwen namelijk. We chillde tot laat, want who cares? We hebben toch vakantie!

Het eerste wat ik doe als ik ’s ochtends opsta is een lekkere kop koffie voor mezelf maken, Hmmm dat heb ik wel verdiend. Erna rommelde ik met Ab en Zayn wat thuis. We draaiden was wasjes en ruimde op. En speelden vooral veel met Zayn.

In de middag liet ik mijn wimpers en mijn nagels doen. Even en opfrisbeurt en even wat tijd voor mama alleen. Heerlijk vind ik dat!

In de avond aten we onverwachts bij mijn schoonouders, patat, pizza, kipburgers. Hmmm. Heel slecht voor de lijn, maar erg lekker! Omdat we toch al slecht bezig waren, ging ik met de schoonzusjes een ijsje halen bij ijssalon Il Mulino. We maakten een tradationele selfie en genoten van elkaars gezelschap en het ijs natuurlijk!

Donderdag kwamen eindelijk de Bibs spenen die ik voor Zayn bestelde binnen. In de ochtend brachten we eerst de schoonzusjes en schoonouders naar schiphol. Want die vertrokken naar Turkije. Erna ging Ab sporten en ik genoot met Zayn van wat mama-zoon quality time. Lekker buishangen en samen knuffelen en luieren.

Erna Gingen we op visite bij tante Z. in Rotterdam om samen gezellig te winkelen. Zayn speelde met zijn nichtje S. en neefje Y. We mochten blijven eten en kregen een heerlijk bordje zelfgemaakte kip, Turkse rijst (pilav) en mercimek çorbası voorgezet.

In de avond dronken we samen thee, speelden we nitendo ds samen en genoten we van lekkere hapjes. Omdat Zayn niet wilde slapen, gingen we weer op tijd naar huis. Nog geen 10 minuten onderweg viel hij al in slaap… hahha. Hij vond het ook gewoon te gezellig!

Vrijdag startte we weer rustig op. Nani kwam vandaag op visite en we besloten gezellig samen naar Boerderij Geertjes Hoeve te gaan. We voerden de geitjes. Zayn kon nu ook zelf een flesje geven aan de geitjes en dat vond hij leuk!

We lunchten samen en aten een pannenkoek waar ik groot zayn zijn naam op zette met stroop. Ik dacht dat Zayn en ik er wel prima eentje konden delen, maar meer dan de helft van mijn pannenkoek was weg… Gelukkig hadden we nog een halve boterham!

We genoten van het weer, de ambiance, zayn stapte nog even op een fietsje dat ik kon duwen. Want alhoewel hij kan fietsen, kan hij nog niet met zijn voeten bij alle trappers van de fietsen. Best lastig!

En toen was het al bijna tijd voor Nani om weer naar huis te gaan. Dus gingen wij ook naar huis. We speelden nog even samen, ik maakte eten voor ons en erna ging Zayn naar bed en mama met er voetjes op de bank.

Zaterdag gingen we lekker samen ontbijten in Utrecht stad bij Mado. Het was erg lekker, maar we genoten zo dat we helemaal vergaten om een foto van ons ontbijt te maken. Natuurlijk waren we ook druk met het voeren van Zayn. Kijk mijn twee mannen hier nou zo zitten samen… smelt!

Zayn deed zijn ochtend dutje en toen gingen we op visite bij Mich Mamoe. Lekker gespeeld geknuffeld en ook Nani en Nana waren van de partij. Wat een feest! In de avond maakte ik gemengde groenten, koolvis in salca en erwtenpasta met een yoghurt-knoflooksausje. Een uitprobeersel, maar voor herhaling vatbaar denk ik wel…

Toen ging ik nog even langs bij nichtje K. en S. lekker thee gedronken en gespeeld met de vogel van neefje O. Wat een schatje is het en wat is hij tam! En kijk die kleuren dan. I’m in love!

Vandaag is het zondag, maar niet getreurd! We hebben nog een week vakantie tegoed! Woehoe! Ik doe ‘sochtends de was. En ontbijt daarna. Tussendoor als Zayn slaapt maak ik snel de weekly snaps van week #32-2020. Daarna lunchen we met z’n drieen.

Eenmaal onze buikjes vol gaan we lopende naar Leidsche Rijn centrum. Even wat boodschappen doen en gewoon even wandelen erop uit. Het begon heel hard te stort regenen net toen we naar huis wilde lopen. Dus ab sloot de auto te gaan halen, omdat we geen regenhoes bij hadden voor Zayn zijn kinderwagen. Vet lief! Ondertussen hield ik Zayn onder een afdakje zoet met pinda chippies, waar hij verslaafd aan is.

Eenmaal droog thuis kookt ik makkelijk eten, wrapjes met kip en salade. En toen Zayn eenmaal sliep besloot ik nou eindelijk eens de ramen te gaan zemen met mijn nieuw Kärcher ramenwasser. Ennuh ik ben eigenlijk erg tevreden over dit systeem. Iedereen klaagt dat hij niet lang mee gaat, maar ik ben zeker een uur ermee in de weer geweest! Van de week ga ik ook de badkamer er eens mee doen. Kijken of dat net zo goed werkt. De ramen, die leken er bijna niet meer in te zitten. Hahah, voor even dan…

Hoe was jouw week aflopen week? See you, next week!