Weekly Snaps #47

Zaterdag

Vandaag was de eerste dag zonder onze vrienden. Eigenlijk voelde dit best gek zeg! We sliepen lekker uit en ging pas rond half 10 ontbijten. Verder hingen we een beetje rond en ik maakte de weekly snaps van vorige week. Verder voerde ik nog wat administratie uit voor mijn blog en wilde ik de blogpost van maandag vast klaarzetten. Maar omdat het internet zo ontzettend traag was was ik na 4 uur nog niet halverwege mijn werkzaamheden… Omdat we morgen alweer naar huis zouden gaan leek het me niet verstandig langer mijn tijd te verspillen. Ik kleedde me om en ging lekker met Ab aan het zwembad liggen en een duikje te nemen. Gewoon zen. Samen genieten van de zon en de ambiance.

Weekly Snaps #47-1

In de avond gingen we naar het centrum van Bodrum om toch nog een laatste poging te doen voor souveniers. Als je houd van prulletjes kan je hier een hoop vinden. En ben je gek op leren sandalen? Dan kan je hier voor een goede prijs als je onderhandeld echt leren sandalen kopen. Ik kwam op 21 euro uit, maar helaas was mijn maat er niet meer. Das, pech dus nu heb ik niks.Ab onderhandelde over wat shirtjes maar uiteindelijk vonden we ze toch te duur. Ze weten de prijzen hier wel! Uiteindelijk kopen we alleen 3 koelkast magneetjes voor onze eigen ouders en aangenomen moeder Emmy :)

Weekly Snaps #47-2

Zondag

We slapen lekker uit en slaan het ontbijt over. Gaan lekker samen lunchen en pakken erna vast de grootste spullen in. Last minute alles doen? Nee, daar ben ik niet zo van. Ik heb echt een hekel aan haasten en ga liever georganiseerd te werk. Ab vind het allemaal prima en helpt mee. Erna lunchen we voor de laatste keer aan het zwembad met patat en een hamburger. Ik zeg mijn unicorn friend gedag en doe een laatste zitje. We luieren nog wat aan het zwembad tot het weer etenstijd is en gaan dan lekker dineren. In de avond besloten we om voor de laatste maal langs te gaan bij Huqqa in Yalıkavak Marina. De vorige keer beviel goed, dus we bedachten ons om hier voor de laatste avond heen te gaan.

Nou dit was niet zo’n goed idee. De service was erg slecht en we hebben meer dan een halfuur gewacht tot we werden geholpen. Aangezien we weer bij tijds in het hotel wilden zijn, omdat we vroeg werden opgehaald, was het geen optie ergens anders heen te gaan.

We hebben gewacht en gewacht en gewacht tot ik boos werd en de ober boos heb aangesproken. Toen werd alles netjes opgelost, maar toch is het zo een wat mindere afsluiting van je vakantie. Eenmaal in het hotel gaan we snel slapen, want we moeten morgen vroeg op.

Weekly Snaps #47-3

Maandag

Vandaag staan we om 07:00 uur op. Dat zijn toch geen tijden voor je laatste dag vakantie in het buitenland! We douchen en kleden ons aan. Sluiten onze koffers af en checken uit. We hebben nog een discussie over de service van het hotel, het aantal sterren, schimmel in de douche en ook over de verwondingen die ab vorige week heeft opgelopen. Erna gaan we ontbijten en wachten we rustig tot het half 9 is. Dan worden we namelijk opgehaald door de bus die ons naar het vliegveld brengt. Stipt half 9 staat de bus er en 2 uur later staan we op Milas het vliegveld van Bodrum.

Om 12 uur gaat het vliegtuig en om 1 uur zijn we in Izmir, waar we een tussenstop maakten. Vervolgens gaan we door naar Nederland, maar wat is het een lange reis. We hadden geen lunch bij ons dus we deden het maar met nootjes. Dom! Half 5 komen we aan op schiphol, waar mijn ouders ons ophaalden. Eenmaal thuis aangekomen zijn we toch wel weer super blij om thuis te zijn. Vakantie is heerlijk, maar er gaat niks boven je eigen huis en bed. Mijn lieve moeder en vader hadden gewoon voor ons gekookt en het eten in de koelkast klaar gezeten. Heerlijk! Pa en ma I love you <3

Weekly Snaps #47-4

Dinsdag

Vandaag zijn ab en ik nog lekker een dagje vrij. Even bijkomen van de reis. Al proberen we uit te slapen, ons ritme is door de reis van gisteren helemaal van slag. We zitten al om 08:00 uur beneden. Bummer! Ik ga lekker wasje draaien, dan is dat maar klaar en opgeruimd. Erna gaat ab richting de kapper en ik naar mijn ouders om Snoepie op te halen.

Weekly Snaps #47-5

Snoepie is mijn parkieten vriendje. Best gek om thuis te komen in de stilte. Als mijn ‘mattie’  die normaal gesproken aan het piepen is, er niet is. Volgens mij ouders was hij heel vervelend, maar zodra we thuis komen piept ie wat en ziet er weer erg tevreden uit. Zelfs hij is blij om thuis te zijn!

Ik werk nog even aan de blog van woensdag: Je Instagram bio font veranderen doe je zo. Ik maak wat foto’s van mijn telefoon en van mijn aangepaste bio. Als Ab thuis komt zorg ik dat het eten klaar staat. We sluiten af met een grote pot turkse cay, om af te kicken en een oreo koekje. Vanaf morgen gaan we weer terug naar ons normale ritme. Gezond eten, sporten en rust en regelmaat.

Woensdag

Ik doe vandaag boodschappen en werk nog wat aan mijn blog. Bereid het artikel van donderdag voor, want dan is het internationale chocolade dag. Dit kan ik als chocolade liefhebber niet aan mijn neus voorbij laten gaan. En daarom maak ik het artikel: 5x lekkere recepten met chocolade.

Ik neem een stukje chocolade en ga lekker sporten. Heerlijk weer naar mijn eigen stekkie in de sportschool. Eigenlijk ben ik toch wel een soort van routine junkie merk ik zodra ik klaar ben met mijn training. Heerlijk voelt dat. Erna douchen en naar huis, want ik wacht op iets speciaals!

Weekly Snaps #47-6

Herinner je nog het artikel dat ik schreef: Samsung Galaxy S8 of een Iphone X als nieuwe telefoon? Ik was over beide niet helemaal uit of deze het nou zou moeten zijn. En vroeg jullie om advies. Overstappen naar Samsung vond ik toch nog een beetje eng met mijn Macbook en alle andere apple apparatuur. Mijn iphone 6S was aan vervanging toe en door de release van de nieuwe iphones (XS, XS Max en XR) was de iphone 8 een stuk goedkoper. Wat geld bijleggen en een nieuwe kopen? Of weer veel geld betalen voor de nieuwste iphone. Ik hoefde me geen twee keer bedenken. Aangezien wat nog wat dingen in ons huis moeten laten doen was de keus snel gemaakt. Het werd de iphone 8.

Ik stel eerst al onze genomen foto’s veilig en besluit morgen pas te beginnen met het overzetten van al mijn instellingen. Ook neem ik het besluit mijn compact camera te verkopen, omdat ik zelfs op vakantie mijn Canon DSLR heb gebruikt.

Donderdag

Vandaag is mijn eerste werkdag. Ik heb best wat moeite met opstaan, maar eenmaal op het werk ga ik lekker. Ik heb een hoop mail en het is erg druk op kantoor. Ik word gelijk getrakteerd met allerlei lekkers, waar ik met veel moeite weerstand tegen weet te bieden. Als ik dan de zoveelste aanbieding krijg, zwicht ik toch voor een kokosmakroon. Dat leek me het meest verantwoord ;)

Weekly Snaps #47-7

In de avond zouden er wat vrienden langs komen, maar die zeggen helaas om goede redenen op het laatste moment af. Ik had al shoarma gekookt, dus dat eten we lekker vanavond. Jammer, ik had me erop verheugd, maar pak mijn kans en maak nog snel het artikel voor de Hotspot Zoku af. Als je hier nog niet geweest bent moet je echt eens een kijkje gaan nemen. Ze hebben een botanische rooftop garden die ik echt de shit vind!

De rest van de avond doe ik lekkers niks samen met Ab. Ondertussen zet ik een kopie terug van mijn iphone 6s op mijn iphone 8. Zo dan kan ik er weer even tegen aan.

Vrijdag

Vandaag hoef ik maar een half dagje te werken en dan zit mijn werkweek er op. Door wat gebeurtenissen op kantoor ben ik toch wel even mijn apropootje. Achja, zo gaat dat soms.

Weekly Snaps #47-8

We worden weer getrakteerd, maar nu met bossen bollen van Jan de groot. Oh my! Ook daar kan ik geen nee tegen zeggen. Het gaat lekker met mijn zogenaamde oude routine, but not!

In de middag doe ik niet al te veel. Ik ben eigenlijk best moe en moet echt even bijtanken. Ik zat lekker op de bank voor me uit te dromen. Ik  besluit toch maar even de deur uit te gaan op de fiets, want zo heb ik nog wat beweging. Sporten zit er vandaag niet in, ik ben bek af! Na wat gefietst en rond gekeken te hebben besluit ik mosselen te gaan eten bij de visboer. En in de avond maak ik de weekly snaps die jullie nu lezen af. Ik Hang nog wat op de bank met ab en we drinken een zelf gemaakte mocktail.

Al met al een lekkere, maar toch wat gekke week. Voor aankomend weekend heb ik ook alweer een aantal leuke dingen op de planning staan, maar uiteraard lees je daar meer over in de volgende weekly snaps.